5 nyelvtan

 Ráhangolós

- Légzőgyakorlatok: számolós, Hétfőn én megyek tehozzád, kedden ...

- Ritmusgyakorlat: add tovább a tapsot.., 2 csoportban visszatapsolni

...............................................................................................................................................................

1. Mássalhangzótörvények - mágneses táblán - csoportkihívás

Feladat: Melyik törvényre ismersz rá a saját leírása alapján? Írjátok fel a megoldásotokat a lapra!

a, Én nagyon szeretem mások társaságát, általában 3-an vagyunk együtt, de sajnos a 2. emberünket gyakran elveszítjük. 

b. Társasági lények vagyunk, közülünk 2 iker, de amikor meg kell szólalni, csak az egyikük hallatja a hangját.

c, Szeretek barátkozni másokkal, és gyakran előfordul, hogy teljesen azonosulok a másikkal minden körülmények között.

d, Én is szeretek barátkozni másokkal, de csak társaságban leszek hasonló az igazi barátomhoz, otthon megmaradok önmagamnak.

e, Én bizony szeretem a kalandokat. Ha valakivel találkozom, akkor sokszor elveszítjük önmagunkat és más emberek leszünk.

f, Én bizony kissé zárkózott vagyok, ha valaki szinpatikus nekem, akkor igyekszem a kedvében járni, de amúgy nem vagyok hajlandó feladni önmagam.


..............................................................................................................................................................

PÁROSÍTÓS - Rálelsz-e a szavak párjára?

1. Olvasd el a szót, majd nézd meg, milyen mássalhangzó törvényre ismersz rá!

2. Kersd meg a szó párját a listában!

3. Írd le a szópárokat a füzetedbe!

https://wordwall.net/hu/resource/8804364/m%C3%A1ssalhangz%C3%B3-t%C3%B6rv%C3%A9nyek-sz%C3%B3p%C3%A1rokban


Villámkérdések - csoportverseny

https://wordwall.net/hu/resource/12606330/nyelvtan/m%c3%a1ssalhangz%c3%b3-t%c3%b6rv%c3%a9nyek-gyakorl%c3%b3

............................................................................................................................................................

LEÍRÁS

a, Mikor fontos, hogy pontos leírást készítsünk valamiről vagy valakiről?

Tárgyról akkor fontos, ha ...

Személyről akkor fontos, ha ..

b, JátékIDŐ- te vagy a szemtanú

- Páros feladat. Tk. 110/9  Egymással háttal ülnek a párok.

Az egyik gyerek alaposan megnézi az egyik elkövetőt, és a lehető legaprólékosabb leírást adja a társának a fejéről, aki utána megpróbálja lerajzolni ezt a személyt. 

c, Kreatív írás feladat

- Írjátok bele ezt az elkövetőt a 111. oldalon található képekből alkotott történetbe! Szóbeli feladat!

Min. 10 mondat! 

Cím:..........................................................


ZÁRÓ FELADAT

Szókígyó

Feedback


C. Ki lehetett a valódi tettes? 110/9



2. TEDD MAGAD PRÓBÁRA


1. csoport - haladók

https://wordwall.net/hu/resource/24519231/nyelvtan/m%c3%a1ssalhangz%c3%b3-t%c3%b6rv%c3%a9nyek


2. csoport - gyakorlók

https://learningapps.org/display?v=pvbymp10k24

3. csoport



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés