Vörösmarty: Ábránd

 Ráhangolós

- Az ÁBRÁND azt jelenti számomra, hogy ....

- Milyen szavakat tudsz alkotni az ÁBRÁND szó betűiből?

- Milyen szinonimak jutnak eszedbe erről a szóról?

1. Szövegértős ML. 33/ A merengő Laura

A: Villámkérdések

  • Mikor ismerkedett meg Vörösmarty és Laura?
  • Ki volt a közös ismerősük?
  • Miért érezte kellemetlenül magát a költő sz első találkozáskor?
  • Mi az az "attila"?
  • Néz utána az interneten, hogy nézett ki az "atilla"?! Írd le a saját szavaiddal, miről lehet felismerni!?
  • Mikor vallotta meg az érzéseit a költő és kinek?
  • Hogy reagált rá Laura?
  • Mikor házasodtak össze és meddig éltek együtt?
  • Hány gyermekük született?
  • Ki vette pártfogásába a családot a költő halála után?
  • Hű maradt-e Vörösmartyhoz Laura halála után is?

B: ml 33/ a. b. d feladatok

2. Csoportmunka:
- Olvassátok el a verset versszakonként, és mutassátok be az elkészített rajzaitokat. Mit és miért rajzoltatok?
- Írjátok le a vers rímképletét és nézzétek meg, mit vesztek észre rajt?
- Állapítsátok meg az 1. vsz. szótagszámát! Mi az érdekessége?

3. Költői képek

- Írd át a sorokat hasonlattá! 

"Fa lennék bérc fején,"

"Lennék bérc-nyomta kő,"


- Mi a kapcsolat a költő és a sorokban szereplő dolgok között? Fogalmazzátok meg saját szavaitokkal!


4. Kreatív írás

Írj egy 7 mondatos fogalmazást a megkezdett mondatokat folytatva!

Ábrándozás

Béla / Panni egy hosszú iskolai nap után fáradtan rogyik le az ágyára. Elnyúlik kényelmesen,  és hosszan bámulja a plafont. Ábrándozik. Miről? Arról, hogy ....


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés