Vörösmarty: Ábránd
Ráhangolós
- Az ÁBRÁND azt jelenti számomra, hogy ....
- Milyen szavakat tudsz alkotni az ÁBRÁND szó betűiből?
- Milyen szinonimak jutnak eszedbe erről a szóról?
1. Szövegértős ML. 33/ A merengő Laura
A: Villámkérdések
- Mikor ismerkedett meg Vörösmarty és Laura?
- Ki volt a közös ismerősük?
- Miért érezte kellemetlenül magát a költő sz első találkozáskor?
- Mi az az "attila"?
- Néz utána az interneten, hogy nézett ki az "atilla"?! Írd le a saját szavaiddal, miről lehet felismerni!?
- Mikor vallotta meg az érzéseit a költő és kinek?
- Hogy reagált rá Laura?
- Mikor házasodtak össze és meddig éltek együtt?
- Hány gyermekük született?
- Ki vette pártfogásába a családot a költő halála után?
- Hű maradt-e Vörösmartyhoz Laura halála után is?
B: ml 33/ a. b. d feladatok
2. Csoportmunka:
- Olvassátok el a verset versszakonként, és mutassátok be az elkészített rajzaitokat. Mit és miért rajzoltatok?
- Írjátok le a vers rímképletét és nézzétek meg, mit vesztek észre rajt?
- Állapítsátok meg az 1. vsz. szótagszámát! Mi az érdekessége?
3. Költői képek
- Írd át a sorokat hasonlattá!
"Fa lennék bérc fején,"
"Lennék bérc-nyomta kő,"
- Mi a kapcsolat a költő és a sorokban szereplő dolgok között? Fogalmazzátok meg saját szavaitokkal!
4. Kreatív írás
Írj egy 7 mondatos fogalmazást a megkezdett mondatokat folytatva!
Ábrándozás
Béla / Panni egy hosszú iskolai nap után fáradtan rogyik le az ágyára. Elnyúlik kényelmesen, és hosszan bámulja a plafont. Ábrándozik. Miről? Arról, hogy ....
Megjegyzések
Megjegyzés küldése