Szimbolizmus

Teszteld magad!

Szimbolizmus

1. Olvasd el a tk. 19. oldalát, majd válaszolj a kérdésekre a füzetedbe egy pókháló ábrába!

  • A szimbolizmus korstílus vagy stílusirányzat?
  • Milyen ábrázolásmóddal szakítanak az alkotók?
  • Mi kerül a művészeknél előtérbe?
  • Mit jelenítek meg a SZIMBÓLUMOK?
  • Mi jellemző a szimbolisták alkotásmódjára? 
  • Milyen versfajta jelenik meg ebben a korban? Mi jellemző erre?
2. Olvassátok el a Tk 20 oldalán található verset!

3. Keresd meg az interneten: milyen a KIKERICS színe, milyen hatása van?

4. Milyen képet festenél a versről, ha költő lennél?
- helyszín:
- szereplők:
- színek:
-hangok:
- hangulat:

5. Hogyan jelenik meg a NŐ a versben? Milyen érzelmek jelennek meg vele kapcsolatban?

6. Mi áll egymással PÁRHUZAMBAN a versben?

7. Minek a jelképe, szimbóluma lehet a KIKERICS a versben?

8. Mitől vers a vers, avagy mi az ami nincs benne, ami egy "normális" versben benne lenne? Keress ilyenre példákat!

SZECCESSZIÓ

Ráhangolós

https://learningapps.org/display?v=p7r6e1x6a21 



1. Olvasd el a tk. 21. oldalán lévő részt, és döntsd el, hogy igazak vagy hamisak ezek az állítások!

A csoport
  • A szecesszió a 19. század közepétől jelent meg.
  • Elsősorban nem irodalmi irányzat volt.
  • A művészek kiábrándultak a valóságból és szerettek volna elmenekülni.
  • A valóságot elferdítették.
  • Kedvelték a növényi és állati díszítőelemeket.
  • Az irodalmi alkotásokra jellemző a hétköznapi szóhasználat.
  • Lazán fűzték össze a mondatokat.
B csoport



2. Ki is volt Krúdy Gyula? Tk. 22. oldal



- Érdekes, hogy már 17 évesen .....
- Életére jellemző volt a ......................
- Írói stílusáról emondható, hogy ........
- A legismertebb alakja, akik ő alkotott meg, ...............


3. Kihívásfeladat
- Olvassátok el a novellarészletet! tk. 21. o. 
- Miért nehézkes az olvasása?
- Mennyi idő alatt lehet ennyi emléket összegyűjteni?

CSOPORTFELADAT
- Csoportban gyűjtsétek össze, hogy 
milyen EMLÉKKÉPEKet idéz fel az író az ifjúsággal kapcsolatban!

a, Gyűjtsetek képeket és fűzzétek össze őket, adjatok a képeknek címet is!

b, Gyűjtsetek képeket és fűzzétek össze, majd keressetek hozzá illő zenei aláfestést!

c, Válasszatok ki egy részt és készítsetek élőképet belőle! Egy kép több jelenetből is állhat!

Házi feladat: 
- Legkedvesebb emlékeim
Ezzel a címmel írj egy 10 mondatos fogalmazást, amelyben próbálj meg felidézni pár emlékedet.
Fogalmazz többszörösen összetett mondatokban: tehát 1 mondat álhat 3, 4 vagy 5 tagmondatból is!
- az otthoni feladatok, rajzok, fogalmazások átnézése a füzetedben, mert az elvégzett munkátokat ez alapján értékelem!




































































Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés