Mondattan

 Mondatalakítós

1. Alakítsd át az egyszerű mondatokat összetetté!

A csíkos inget szeretném felvenni. 

Az őszinte emberekkel barátkozom.

Kedvelem az állatos filmeket.

Az ugatós kutya nem ugat.


2. Alakítsd át az összetett mondatokat egyszerűvé!

Én megengedném azt, hogy lehessen okostelefont használni órákon.

Azokat a könyveket olvassátok el, amelyeket az év elején ajánlottam.

Olyan sok édességet ajánlottam, hogy megfájdult a hasam.

Azokat a tanárokat kedvelem, akiknek jó a humoruk.


3. Egészítsd ki a mondatokat új tagmondattal!

Azokat az órákat szeretem, ...

Azok a dalszövegek tetszenek, ...

Az nagyon tud bosszantani, ...

Azzal lehet elvenni a kedvem, 

Szünetben írok egy sms-t anyunak, 

Ma lekéstem az iskolából, ...

Megígérem, ..

Hétvégén szeretnék kirándulni, ...

A tesómmal elhatároztuk, ..

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés