Tükröm, tükröm ...


(tü)KÖRKÉP

1. foglalkozás

 I/1. Mi jut eszetekbe a TÜKÖR szóról? Hol tudjátok magatokat megnézni? - csoportos ötletelés.

Készítsetek közösen egy szólistát, majd alkotunk belőle egy közös WORDart képet.

I/2. Érzelmek & Gondolatok

Az elmúlt órán a Csutak a mikrofon előtt című szöveget dolgoztuk fel. Ebből a szöveg most azt a részt vizsgáljuk meg közelebbről, amikor Csutak nézegeti magát az utcán lévő kirakatban.

Megvizsgáljuk a fiú gondolatait, érzelmeit, és hogy milyen elterelési technikákat alkalmazott, amikor mások megjelentek.  

CSOPORTFELADATOK:

 

A: Szoborjáték

 

Csutak a kirakat előtt – milyen képeket vághatott Csutak a jelenet egyes fázisaiban? – A cél, minél hitelesebben adjátok vissza visszaadni a mimika eszközével a fiú lelkiállapotát.

 

 

B: A szobrok életre keltése

 

Vajon mit gondolhatott magában Csutak az egyes jelenetekben?

Tervezzétek meg az egyes jeleneteket állóképben Csutak gondolatait kihangosítva.

 

 

C: A „érem” másik oldala

 

 – avagy mi járhatott a hölgy és a másik fiú fejében Csutak láttán?  Ebben a feladatban fontos lenne az érzelmi azonosulás a szereplőkkel. Milyennek látnak minket mások?

Milyennek látták a szereplők Csutakot?

 

 

D: Minimonológ rekonstruálása a szöveg alapján.

 

A kirakat előtti párbeszédből Csutak pár soros monológját kell összeállítanotok.

 


PREZENTÁLÁS - Most mutasd meg!

- Mutassátok be csoportforgóban, mit alkottatok!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

I/3. Én és a Tükör - hangulatjelentés

-  

 Tükröm - kérdőív

Töltsd ki a kérdőívet!


I/4 Kreatív írás feladat

Én és a tükör / Tükörképem / Tükröződések / Tükröm, tükröm mondd meg nékem ...


- Ott állsz a tükör előtt és nézed magad. Milyen gondolatok járnak a fejedben közben? Lehet ez a külsőddel vagy az életeddel kapcsolatos, vagy bármi, ami Téged foglalkoztad.

A tükör lehet otthon vagy az utcán, vagy akár egy bevásárlóközpont próbafülkéjében is. De az óra elején megadott lehetőségek bármelyike szolgálhat számodra tükörként. Engedd szabadon a képzeleted és a gondolataidat!

Extra feladat: Építs bele az írásodba 1-2 mondatot a következő listából:

  • Izgalommal tölt el, amikor ...
  • Bátrabbá válok, amikor ...
  • Mosolyt csal az arcomra, amikor ..
  • Megnyugtató számomra, ahogyan ...
  • Hiányozna, ha nem lennék ilyen ...
  • Nagyszerűnek tartom, hogy képes vagyok ...
  • Nagy hatással van rá, ahogyan .. 

Házi kihívás - Keltsd életre az írásod!

Ennek a lépései:

1. Keress vagy alkoss magadról egy képet! Rajzolhatsz is akár, vagy elkészítheted a figurád bármiből!

2. Vedd fel az általad írt monológot telefonra.

3. Szerkeszd össze a hangot és a képet! Dolgozhatsz telefonon is! Segít téged ebben a következő 2 alkalmazás: voki.com és a capcut

4. Oszd meg az alkotásod velem!

 

Ajánlott IKT eszközök a feldolgozáshoz:

-        www.voki.com

-        capcut - mobilalkalmazás


Csoport-Feedback

Mindenki a saját kilépőcetlijén fejezze be ezt a 3 mondatot! Ha mindenki kész van, olvassátok fel egymásnak, és vitassátok meg!

-        A csoportmunkánkban az volt a jó, hogy ..

-        Azon kellene még javítani, hogy …

-        Én a …… feladatban voltam a legügyesebb.

-----------------------------------------------------------------------

2. foglalkozás


1. TükörKÉP: Most mutasd meg!

Mutassátok be egymásnak az elkészült alkotásaitokat!

Figyeljétek meg alaposan a következőket:

Tartalom: mi volt érdekes abban, amit írt?

Illusztráció:  milyennek találtad a hozzá választott képet?             

Stílus: milyen stílusra ismertél rá? Vicces, mélabús, komoly, önirónikus, ..?

Csak pozitív megerősítésekre törekedj! 


2. TÜKÖRCSEREPEK

Egy 4 soros vers sorai összekeveredtek. Rakd össze őket a neked tetsző sorrendben, majd a megoldásodat írd is le a füzetedbe!

Aki a víz tükrébe pillant, először saját képmását látja.

Aki elmegy saját magához, az kiteszi magát annak, hogy találkozik önmagával.

A tükör nem hízeleg, híven mutatja azt az arcot, amelyet a világnak soha nem mutatunk.

Ám a tükör a maszk mögé lát.


3.  Tűnődős-mélázós:

Számomra ez a szöveg azt üzeni, ...

A véleményedet név nélkül írd be ebbe a linkbe!

https://www.menti.com/9i4nwx8dpv


4. Tükröződések: Fantáziajáték!- 

Képzeld el, milyen kép jelenik meg előtted a sorokat olvasva! Ha ez megvan, próbáld meg ezt képekben kifejezni! 

A következő lehetőségek közül választhatsz, dolgozhatsz párban is!

Ha szeretsz rajzolni ...

Ha szeretsz

írni ...

Ha szeretsz 

mozogni ...

Ha szívesen

hallatod a hangod... 

Rajzolj egy 4 képkockából álló képet, amelyen megelevenedik a vers!

Írd át a vers sorait egy mini történetté!

Képzeld el, milyen lenne a vers 4 sora 1-1 állóképben. Ezt fényképezd le, és rakd össze 1 képsorozattá!

Keress egy a vershez passzoló zenét aláfestének, és mondd fel a vers szövegét a telefonodra, miközben szól a alatta a zene!


 5. TÜKÖRJÁTÉK - Játsszunk a szavakkal!

a, Fogalmazz meg 1 mondatot arról, mi a tükör számodra! Fogalmazz minél személyesebb és érdekesebb gondolatot! Ezt jegyezd is le a füzetedbe!

.........................................................................................................................................................

b, Nézd meg, mi az az INSTAVERS!

Mi az az INSTAvers?


c, . Láttad tehát, hogy egy verssorhoz az INSTAVERS egy valódi tárgyat társít, ami hozzá illik a tartalomhoz.

Írd le azt az egy mondatot, amit megfogalmaztál az A feladatban egy üres papírra! Keress egy megfelelő tárgyat hozzá, és tedd ezt az idézet mellé. Fényképezd le ezt és töltsd fel a PADLETRE!

PADLET - fal



6. (tü)KÖRKÉP 

Körbe üljünk le!

Mindenki húz egy KÁRTYÁT a pakliból, majd megindokolja, hogy miért azt húzta. 

A hátoldalán található mondatot a mellette ülő társának címezve kell befejeznie. 

7. Feedback 

A téma lezárásaként töltsétek ki a következő kérdőívet, mert fontos számomra a visszajelzésetek.

Kérdőív








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés