Tükröm, tükröm ...
(tü)KÖRKÉP
1. foglalkozás
I/1. Mi jut eszetekbe a TÜKÖR szóról? Hol tudjátok magatokat megnézni? - csoportos ötletelés.
Készítsetek közösen egy szólistát, majd alkotunk belőle egy közös WORDart képet.
I/2. Érzelmek & Gondolatok
Az
elmúlt órán a Csutak a mikrofon előtt című szöveget dolgoztuk fel. Ebből a
szöveg most azt a részt vizsgáljuk meg közelebbről, amikor Csutak nézegeti
magát az utcán lévő kirakatban.
Megvizsgáljuk
a fiú gondolatait, érzelmeit, és hogy milyen elterelési technikákat
alkalmazott, amikor mások megjelentek.
CSOPORTFELADATOK:
A: Szoborjáték
Csutak
a kirakat előtt – milyen képeket vághatott Csutak a jelenet egyes fázisaiban?
– A cél, minél hitelesebben adjátok vissza visszaadni a mimika eszközével a
fiú lelkiállapotát.
|
B:
A szobrok életre keltése
Vajon
mit gondolhatott magában Csutak az egyes jelenetekben? Tervezzétek
meg az egyes jeleneteket állóképben Csutak gondolatait kihangosítva.
|
C:
A „érem” másik oldala
– avagy mi járhatott a hölgy és a másik fiú
fejében Csutak láttán? Ebben a
feladatban fontos lenne az érzelmi azonosulás a szereplőkkel. Milyennek
látnak minket mások? Milyennek
látták a szereplők Csutakot?
|
D:
Minimonológ rekonstruálása a
szöveg alapján.
A
kirakat előtti párbeszédből Csutak pár soros monológját kell
összeállítanotok.
|
PREZENTÁLÁS - Most mutasd meg!
- Mutassátok be csoportforgóban, mit alkottatok!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
I/3. Én és a Tükör - hangulatjelentés
-
Tükröm - kérdőív
I/4 Kreatív írás feladat
Én és a tükör / Tükörképem / Tükröződések / Tükröm, tükröm mondd meg nékem ...
- Ott
állsz a tükör előtt és nézed magad. Milyen gondolatok járnak a fejedben közben?
Lehet ez a külsőddel vagy az életeddel kapcsolatos, vagy bármi, ami Téged foglalkoztad.
A tükör lehet otthon vagy az utcán, vagy akár egy bevásárlóközpont próbafülkéjében is. De az óra elején megadott lehetőségek bármelyike szolgálhat számodra tükörként. Engedd szabadon a képzeleted és a gondolataidat!
Extra
feladat: Építs bele az írásodba 1-2 mondatot a következő listából:
- Izgalommal tölt el, amikor ...
- Bátrabbá válok, amikor ...
- Mosolyt csal az arcomra, amikor ..
- Megnyugtató számomra, ahogyan ...
- Hiányozna, ha nem lennék ilyen ...
- Nagyszerűnek tartom, hogy képes vagyok ...
- Nagy hatással van rá, ahogyan ..
Házi
kihívás - Keltsd életre az írásod!
Ennek a
lépései:
1. Keress
vagy alkoss magadról egy képet! Rajzolhatsz is akár, vagy elkészítheted a
figurád bármiből!
2. Vedd
fel az általad írt monológot telefonra.
3. Szerkeszd
össze a hangot és a képet! Dolgozhatsz telefonon is! Segít téged ebben a
következő 2 alkalmazás: voki.com és a capcut
4. Oszd
meg az alkotásod velem!
Ajánlott IKT eszközök a
feldolgozáshoz:
- capcut - mobilalkalmazás
Csoport-Feedback
Mindenki a saját kilépőcetlijén fejezze be ezt a 3 mondatot! Ha mindenki kész van, olvassátok fel egymásnak, és vitassátok meg!
-
A
csoportmunkánkban az volt a jó, hogy ..
-
Azon
kellene még javítani, hogy …
-
Én
a …… feladatban voltam a legügyesebb.
-----------------------------------------------------------------------
2. foglalkozás
1. TükörKÉP: Most mutasd meg!
Mutassátok be egymásnak az elkészült alkotásaitokat!
Figyeljétek meg alaposan a következőket:
Tartalom: mi volt érdekes abban, amit írt?
Illusztráció: milyennek találtad a hozzá választott képet?
Stílus: milyen stílusra ismertél rá? Vicces, mélabús, komoly, önirónikus, ..?
Csak pozitív megerősítésekre törekedj!
2. TÜKÖRCSEREPEK
Egy 4 soros vers sorai összekeveredtek. Rakd össze őket a neked tetsző sorrendben, majd a megoldásodat írd is le a füzetedbe!
3. Tűnődős-mélázós:
Számomra ez a szöveg azt üzeni, ...
A véleményedet név nélkül írd be ebbe a linkbe!
https://www.menti.com/9i4nwx8dpv
4. Tükröződések: Fantáziajáték!-
Képzeld el, milyen kép jelenik meg előtted a sorokat olvasva! Ha ez megvan, próbáld meg ezt képekben kifejezni!
A következő lehetőségek közül választhatsz, dolgozhatsz párban is!
Ha szeretsz rajzolni ... |
Ha szeretsz írni ... |
Ha szeretsz mozogni ... |
Ha szívesen hallatod a hangod... |
Rajzolj egy 4 képkockából álló képet, amelyen megelevenedik a vers! |
Írd át a vers sorait egy mini történetté! |
Képzeld el, milyen lenne a vers 4 sora 1-1 állóképben. Ezt fényképezd le,
és rakd össze 1 képsorozattá! |
Keress egy a vershez passzoló zenét aláfestének, és mondd fel a vers
szövegét a telefonodra, miközben szól a alatta a zene! |
5. TÜKÖRJÁTÉK - Játsszunk a szavakkal!
a, Fogalmazz meg 1 mondatot arról, mi a tükör számodra! Fogalmazz minél személyesebb és érdekesebb gondolatot! Ezt jegyezd is le a füzetedbe!
.........................................................................................................................................................
b, Nézd meg, mi az az INSTAVERS!
c, . Láttad tehát, hogy egy verssorhoz az INSTAVERS egy valódi tárgyat társít, ami hozzá illik a tartalomhoz.
Írd le azt az egy mondatot, amit megfogalmaztál az A feladatban egy üres papírra! Keress egy megfelelő tárgyat hozzá, és tedd ezt az idézet mellé. Fényképezd le ezt és töltsd fel a PADLETRE!
6. (tü)KÖRKÉP
Körbe üljünk le!
Mindenki húz egy KÁRTYÁT a pakliból, majd megindokolja, hogy miért azt húzta.
A hátoldalán található mondatot a mellette ülő társának címezve kell befejeznie.
7. Feedback
A téma lezárásaként töltsétek ki a következő kérdőívet, mert fontos számomra a visszajelzésetek.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése