Az igék II.
Röpdolgozat - mit tudok?

1. Nézzük meg a táblázatot!

ige idő
ige mód
jelen
múlt
jövő
kijelentő
tanulok
tanultam
tanulni fogok
feltételes
tanulnék
tanultam volna

felszólító
tanuljak



Feladat: Válassz ki egy igét, és alkosd meg belőle a 6 igealakot E/2-es alakban!

2. Mi a különbség a 2 igealak között? FOGLALD MONDATBA ŐKET!

tanulok - tanulom

3. Ragozzunk!


határozott ragozás
(… azt)
általános ragozás
(… valamit)
én
olvasom
olvasok
te
olvasod
olvasol
ő
olvassa
olvas-
mi
olvassuk
olvasunk
ti
olvassátok
olvastok
ők
olvassák
olvasnak

Feladat: Te is ragozz el egy igét!

4. Határozott vagy általános ragozás?

HALLGATOD, FUT, SÜTNEK, KÚSZNAK, SÜTÖM, FESTIK, LÁTOK, NÉZEL, VÁR, VÁRJA,  ESZÜNK, KACSINTOTOK, NÉZZÜK, 

5. Gyakorlás. ml. 71/6, 7, 9

6. Helyesíráspróba 72/8
7. Összegezzünk!

ige idő
ige mód
jelen
múlt
jövő

határozott
általános
határozott
általános
határozott
általános
kijelentő
írom
írok
írtam
írtam
írni fogom
írni fogok
feltételes
írnám
írnék
írtam volna
írtam volna


felszólító
írjam
írjak




HF. 
- A táblázat szerint elragozni a  vár igét! (7. feladat)
- Fogalmazás e szavakkal! 10 mondat!!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Névmások - összefoglaló feladatok

7. o nyelvtan - Gyakorlás: mondatelemzés